Thailand-on-tour-2010.reismee.nl

Tuk of tuktuk nemen?

Tuk of Tuktuk

En ja hoor, vanochtend bij de bushalte wachtend op de bus naar de grote tempel, allerlei behulpzame mannen met de mededeling ' Vandaag is het een feestdag, de grote tempel is tot 13:00 uur dicht, andere tempels zijn vanochtend gratis en de tuktuk met een gele nummerplaat kost nu maar 20 Bath (€ 0,50) voor een rondrit voor 2 personen langs wel 5 tempels'.

Ik heb het bedrag zelfs op laten schrijven. Ik laat me natuurlijk niet tuk nemen!

En we gaan toch maar met de tuktuk mee. Tempel 1, Oke, tempel 2 Oke, maar dan opeens een kleermaker. Gelukkig kunnen afwimpelen. Tempel 3 Oke, dan een juwelier, weer een verplicht nummer. We leggen de tuktuk-chauffeur uit, dat we dit niet willen en ook niets willen kopen. Hij vertelde ons, dat we alleen maar 10 minuten binnen moeten blijven. Hij krijgt dan toch zijn benzinebon. Tempel 4 Oke en dan toch nog even een kleermaker. Ook daar weer verteld, dat we dit jaar ons in Hoi An (Vietnam) kleding hebben laten aanmeten. Als ze voor diezelfde prijs zouden kunnen leveren, dan hadden we wel interesse. Toen was de animo om ons iets te verkopen zeer snel weg. Tempel 5 Oke.

En na een rit van meer dan 2 uur moesten we de tuktuk betalen! En ja hoor, het was maar 20 Bath!

We hebben, in een gulle bui, wel 40 Bath gegeven. De chauffeur blij en wij toch ook weer een leuke ervaring rijker. Buddha was met ons.

Groeten van Sacha.

Surprised

Oh ja, de grote tempel was gewoon open!

Bas

Mooi he? Alles.
Klinkt weer heel mooi.
Veel plezier daar!

Annemarie

Zo herkenbaar...Hahaha bij ons was grand Palace closed. WE stonden er zelfs al voor de deur en hebben een rond rit van 2 uur gehad.. Afgezet bij Grand Palace en die was gewoon open....Veel plezier

Zjenja

Hihi, we hadden jullie nog zo gewaarschuwd ;-) Vandaag lekker gewerkt, ik ga nu Bas naar zijn werk brengen dus ik ben alleen vanavond. Ga denk ik vroeg naar bed, lekker dromen over Thailand!
X Zen

Cela

Zulke tukgenomen verhalen zijn heerlijk voor het thuisfront en later als jullie heeeel oud zijn bij het open haard vuur te vertellen.

Heerlijk cultuur snuiven. hihi

maud meijer

lieve sas en maud .
weinig gevolgd van het verhaal ,jammer geen reacties gegeven you now why staat nog op de computer ga het zeker nog lezen goede terug reis we horen elkaar
xxxxxxxxmaud en arnoud

Maud reactie op Maud

Rustig aan! Liefs Maud en Sacha

liesbeth

Super leuke verhalen,ik volg jullie vanuit Oostenrijk waar ook wij het heerlijk hebben,inmiddels de eerste sneeuw gezien op 1300 mrt.geweldig mooi.
Hebben nog ruim een week vakantie,dus genieten.
Wij wensen jullie nog heel veel plezier,lieve groeten Dick en Liesbeth.

Maud reactie Liesbeth

He wat leuk! volgens mij is het eerder gebeurt jullie in Oostenrijk en wij in Azie Heel veel plezier en de groeten aan Dick
Liefs van ons
P.s Leuk de bbq later ....
nu kunnen wij ook!

liesbeth

Jodelahitie,
Hoi Maud en Sas,leuke reactie van jullie,fijn dat het allemaal goed gaat daar ,en.... leuke foto's
Vandaag hebben wij weer flink gelopen in de bergen,heerlijk wel fris maar een prima temperatuur om te wandelen.
Nog een week te gaan,heerlijk en jullie????
En wat de bbq betreft,fijn kan Sas helpen ha ha .
Groetjes van ons,Liesbeth.

Maud reactie liesbeth

Ha onze laatste avond ik sluit net onze blog af! Morgen terug naar Holland Jullie nog een fijne week
Liefs Maud en Sacha