Thailand-on-tour-2010.reismee.nl

Terug naar Bangkok op de backpackersboot en de nachttrein

Dindsdag 7 september

Vandaag met de snelle (backpackers) boot het eiland Kosamui verlaten.

Het werd de snelle boot omdat deze was inbegrepen bij de ticket die Sacha heeft besteld nl. auto-boot -bus naar het treinstation.

Heerlijk 1,5 uur op het dek gezeten, haartjes in de wind nog even te genieten van het zonnetje.

Aankomen aan het vaste land brak na de rust op de boot paniek los. Aan wal stonden stil en verlaten 2 bussen en twee mannen met megafoons en schreeuwden 'Railwaystation here en Busstation there!!!'

Iedereen schrok en men ging keurig in rijen staan.... De mannen herhaalden nog een paar keer 'Railwaystation here en Busstation there!!!'

Even later schreeuwden de mannen

'luggage in the bus!!' 'luggage in the bus!!' Lekker, door de megafoon vlak naast je oor.

Plots renden iedereen als een gek in het rond en smeet zijn bagage in het ruim onder de bus waar hij mee moest vertrekken.

Was je niet snel genoeg, werd je bagage van je rug afgetrokken en hielp men een handje mee! Jemig!..... wij hoeven alleen maar de nachttrein naar Bankgkok te halen en niet naar een strafkamp!.

Sacha had zijn rugzak al in de bagage ruimte gegooid en sprong alvast de bus in voor stoelen. Tot mijn groete verbazing werd alle bagage er weer uitgehaald en op straat gesmeten en men riep

No! No! Luggage in the bus' pfftttt...

En daar stond ik met twee rugzakken tussen de megafoons, rugzakken en schreeuwende mensen.

Gelukkig werd ik met de stroom mensen meegnomen de bus in, mijn bagage werd aangepakt en achterin de bus opgestapeld tussen de ander 150000000000 rugzakken.

Ik plofte neer en zag Sacha ergens in de bus staan. Ook hij vond een stoel, wij zaten niet bij elkaar maar wel samen in de bus ....nu maar hopen in de bus naar het treinstation.

17.00u

Na een dolle dwaze rit van 1,5 u zware regenval kwamen wij aan bij het treinstation.

De trein vertrok om 20:02 dus moesten wij 3 uurtjes wachten wij snappen nog steeds niet waarom er een paniek was en de bus zo hard heeft gereden..

Inmiddels hadden wij een stel leren kennen uit Australie 'Henk' en Liz

Henk is half een Nederlander en Henk is dus op zijn centen zei Liz. Whaaaa dat was een leuke zeg! Zijn ouders zijn nederlanders hebben gewoond in Indonsie en later naar Australie vehuisd.

Vandaar 'Henk' natuurlijk!

Ding dong!en ja hoor de trein heeft 2 uur vertraging dus dat wordt nog 4 uur wachten. Sacha ging bij het loket vragen of hij de kaartjes kon ruilen voor de trein die eerder naar Bangkok vertrok en het kon!

Wel 400 Bath bijbetalen allebei in een bovenslaper helaas maar wel met airco nu.....en een trein die 2 uur eerder aankomt in Bangkok.

Henk deed het niet......vond het te duur....is Henk toch meer Nederlander dan hij denkt.

En waarschijnlijk zijn zij nu nóg onderweg.

Wij bleven nog een uurtje kletsen over koetjes, kalfjes en over wombats en kangaroos en namen afscheid toen onze trein er aan kwam.

De stuwerd van de trein heeft heerlijk onze bedjes opgemaakt en wij gingen lekker onder de wol...ja wij hadden nu airco....brrrr en lieten ons na toch wel een ‘drukke' dag op de cadans van de trein als babies in slaap wiegen !

Laughing

Maud