Thailand-on-tour-2010.reismee.nl

Alweer ons laatste nachtje op Kosamui

Nog 1 nachtje slapen op het eiland Kosamui.

Vandaag weer een brommer gehuurd en wat meer van het eiland gezien

Het is maar goed dat wij hier weggaan , Sacha krijgt steeds meer lef en gaat dan ook meer risico nemen op de brommer zoals lekker hard rijden en inhalen brrrrrrr.

Wij zullen het eiland gaan missen als wij morgen weer in Bangkok zijn

Het lekkere zeebriesje voor de broodnodige afkoeling, af en toe een duikje in zee en het meisje dat hier de boel schoonmaakt maar ook massage geeft. Gisteren heeft zij mij 'on the beach' een massage gegeven met wat extra tijd 'omdat je het nodig hebt 'zei ze, je werkt zeker erg hard in Nederland......

Vanmorgen zaten wij al om 8.00 u aan een rijstontbijtje dus vanavond een heerlijk kippetje van de grill gehaald. Daar slaan ze je mee dood hier langs de weg............. en lekker!!!!!!!!!!

De rijst en mie hebben wij bijna wel gehad, alleen in Bangkok nog, daar hebben ze de lekkerste. Morgen zijn wij daar weer om onze laatste 2 nachten door te brengen voordat wij naar huis vertrekken.

Sacha heeft tegen alle regels in de kaartjes voor de trein naar Bangkok met alles er op en er aan al van tevoren geregeld zoals het vervoer vanaf het resort -Ferry-en de bus naar het station. Zodat wij aan een stuk door kunnen reizen, wij hoeven alleen onze tickets te laten zien.

Morgen vertrekken wij met de auto-Ferry-bus naar het station en dan met de nachttrein (13 uur) naar Bangkok

Woensdag zijn wij weer in Bangkok.

Maud

Info

Koh Samui is een eiland gelegen in de Golf van Thailand , ongeveer 560 km ten zuiden van Bangkok Het behoort tot de provincie Surat Thani . Het is het derde eiland van Thailand qua grootte (ongeveer 250 km²) na Phuket en Ko Chang . Het ligt 32 km uit de kust (gerekend vanafDon sak het vertrekpunt van de veerboot) en het maakt deel uit van een archipel van tientallen eilanden; het merendeel daarvan is onbewoond. De officieel geregistreerde bevolking telde in 2002 40.490 personen.

Klimaat: Ko Samui heeft een tropisch klimaat. Het klimaat wijkt af van de rest van het land door de ligging in de golf van Thailand. De maximum temperatuur varieert veelal tussen de 28 en 35 graden, waarbij deze laatste waarde vooral in de maanden april tot en met september wordt bereikt. In de rest van het jaar ligt de maximum waarde zo tussen de 28 en 32 graden. In de maanden december en januari kan de minimum temperatuur wel eens zakken tot de 20 graden grens.

Beja

nog veel plezier en ach zoveel km reizen als Nederlander is echt gaaf!

jaap en stien stein

fijn dat juli zo naar je zin hebben gehad
Het was ook een geweldige reis .
Wij hebben er ook van genoten
En nu nog een goede reis naar huis