Thailand-on-tour-2010.reismee.nl

Lekker "brommen" op Kosamui en de gemummificeerde monnik gezien!

Gisteren heerlijk niets gedaan beetje slenteren langs het strand, gezwommen en wat gelezen

Maar in het land van de 1000 glimlachen is het niet alleen maar rust en meditatie....

Dus hadden wij maar voor vandaag weer een brommertje gehuurd het hele eiland rond gereden incl. stuk binnenland (100 km)

Zo hebben wij een bezoek gebracht aan de beroemde gemummificeerde monnik in de Khup-na-pram.tempel

Wie kent hem niet...Loung Pordaeng

Cool

Hij is een beroemdheid en wordt dagelijks aanbeden door mensen over heel de wereld.

In 1973 overleed de man die overigens pas vanaf zijn 50 jaar monnik is geworden en het is een raadsel hoe het kan dat hij er 36 jaar ná zijn dood nog zo goed uitziet (voor een dode dan, weliswaar). In lotushouding, met zonnebril (let op het merk voor hem al het beste natuurlijk)...op omdat de ogen wel zijn vergaan.

Cool

Het lijkt zo dan ook net of hij nog leeft.

Men zegt dat de monnik zichzelf heeft gemummificeerd door langdurig weinig te eten en te drinken. Zijn meditatief vermogen zo groot is geweest, dat zijn lichaam zo is blijven bestaan.

Verder mooie natuur gezien, mooie uitzichten en een Durian plantage.

Wij zitten in het goede seizoen al het fruit is hier aanwezig!

Om naar Kosamui te gaan is een goed keuze geweest, wij hebben hier goed weer,

32 o, licht bewolkt en af en toe het zonnetje.

Op Puket en Krabi is het slecht weer wij zien dan ook in de verte menigmaal de regen buien voorbij trekken

Maud

sascha

Dat klinkt weer heerlijk! oja nog even terug te komen op die panda foto.... ik dacht echt dat het een echte babypanda was maar gelukkig heeft Zjenja heeft mij uit die droom geholpen! goed gedaan hoor, haha.
Nog heel veel plezier en genieten van jullie laatste weekje! dikke kus ons xxx

Cela

zou Michael Jackson gereincarneerd zijn in de monnik?
Ze hebben dezelfde neus en zonnebril!!
Hij slaat zelfs ook wit uit ;-)

Maud reactie -Cela

Ja, daar zeg je me wat....

Maud reactie - Sascha

Gelukkig! gelooft er toch iemand ons...

Als dit echt zou kunnen hadden wij dit nooit gedaan.

Je moet extra intree-geld betalen ook al ben je in de dierentuin om de pandaberen te kunnen zien. Van de opbrengst van dit geld wordt er in China veel voor de panda, het Pandafok progamma en het reservaat waar zij in leven gedaan.
Dus hebben wij maar een steentje bijgedragen en deze "foto's " laten maken ( wij hebben er nog een) Ook leuk!
Wij genieten nog een paar daagjes en rusten lekker uit!

Liefs Papa & Mama