Thailand-on-tour-2010.reismee.nl

Tempels, een wijze les en voorlopig laatste dag in Bangkok

Vandaag vroeg opgestaan om de tempels in Bangkok te bezoeken ...het was erg warm en waren dan ook blij dat het een' speciale feestdag' was vandaag en veel korting kregen op de Tuk..... tuk..... * zie verhaal Sacha

Mooie tempels gezien ook de marmeren Tempel de Wat Benchamabophit en idd. Luud het was de mooiste in de rij van 5.

Bij de liggende Buddha van Wat Pho een wierrookje aangestoken natuurlijk en even stil gestaan bij de mensen die het nodig hebben... Een gids sprak ons aan en vertelde ons over de 5 regels van Buddha uit het Buddha boek.

Niet doden, niet stelen, kuisheid, niet liegen en geen alchohol (die ons bewustzijn kunnen aantasten.)

Dus een biertje op zijn tijd mag wel zo vertelde de man.

Zo gingen wij dus naar de supermarkt om een heerlijk koud biertje uit de koeling te kopen en die lekker op te drinken op onze kamer. Mis, tussen 14.00 u en 17.00 u mag men in alle supermarkten geen alcol.dranken verkopen, toen maar een terrasje opgezocht.

Daarna heerlijk aan een stalletje een bak mie met kip gegeten.

'De grote kikker' nog niet gezien Sas maar een straatverkoopster beloofde mij dat over 2 weken wanneer wij weer terug zijn in Bangkok zij er voor zal zorgen. Ik moest maar een foto van haar maken zodat ik haar dan zou herkennen.....dus hij komt er aan!

Morgen, vroeg op staan, 07.00 u ontbijten en om 09.00 u de bus in, wij rijden dan in 7 uurtjes naar Sukhothai richting Noord- Thailand.

Foto's volgen

Maud

Het denken moet leeg zijn om helder te kunnen zien. (Jiddu Krishnamurti )