Thailand-on-tour-2010.reismee.nl

27 aug Olifanten, de Jungle in met een roedel honden, raften en een Australier.

Changmai

De hoofdstad van Noord Thailand, Changmai, ligt op ongeveer 700 kilometer afstand van Bangkok dus zo ver hebben we afgelegd tot nu toe en wordt omgeven door hoge bergen. Het gebied bestaat voornamelijk uit jungle waar o.a.de longneck people leven Ook is er veel exotische flora en wildlife te zien in de Nationale Parken bij Changmai

O ja Luud wij hebben in een flits vanuit de bus een rietsuikerkarretje langs de kant van de weg gezien dat was tevens de eerste en de laatste Wij blijven goed kijken........

Sassie het hotel heet B.M.P. Recident!

(Zoals Sacha al schreef) Als ik het meisje wil spreken van de receptie kan ik echt niet haar naam uitspreken zonder een soort van slappe lach te krijgen sorry,... zielig voor het kind of niet? ze heten hier tot slot ook Ding Dong en Pang Pang dus Ping Pong valt hier wel mee...

Vandaag naar de olifanten geweest , bergvolk bezocht , stuk de Jungle in (korte tour) en op een vlot de rivier af gevaren .

Zijn met onze gids Joy (lijkt op Uchie) en een leuk stel een dag op pad geweest . De lunch (incl.)was buitengewoon. Later op de avond wat e-mails doorgegeven en lekker blijven hangen in het Resort.

Er was een Australier, een wat oudere man alleen, die gezellig zo maar uit het niets mee ging spelen met de band (mondhamonica) en dat was geweldig. Op muziek van Bob Marley , Beatles enz. Nadat wij de man na zijn kunsten een biertje hadden aangeboden kwam hij bij ons viertjes aan de tafel zitten engaf voor ons nog een leuke riedel wegVerhalen vertellen kon hij als de beste en telkens zei hij 'nog een verhaaltje en ik ga er vandoor...'

Uiteidelijk is hij op zijn brommer gestapt, vergat het licht aan te doen hij reed weg TOET TOET rechtsaf het donker in waarop een van het stel zei 'wedden komt hij zo terug om nog een verhaal te vertellen ‘ En ja hoor TOET TOET daar kwam hij aanscheuren maar reed met grote snelheid voorbij ....hij moesr waarschijnlijk linksaf. Daar werd er nog een op gedronken natuurlijk en namen afscheid (zij gaan morgen weer verder naar het noorden )

Morgen naar de grote Zoo, staat hier goed aangeschreven niks zielig!

Voor overmorgen een lange dagtour boeken en daarna doorreizen naar Pai (grens bij Burma)

Maud

Cool

Cela

weer prachtige foto's en verhalen
wat een avontuur. Jaloers op de wilde hondentocht natuurlijk. Bij met de foto's. xx
Wij hebben dit weekend zomerparkfeest - hoe overleef je regen, regen regen. Veel biertjes, denk ik.