Thailand-on-tour-2010.reismee.nl

Rustdag in Chang Mai?

Lekker uitgeslapen en uitgebreid ontbeten. De excursie voor morgen geregeld, een toer van 07:00 tot 21;00 u. Een uitgebreid programma, maar daar morgen meer over.

Met de 'songthew' naar de Zoo. Voor deze dierentuin, in een natuurlijke omgeving gelegen (jungle), heb je wel een hele dag nodig, kilometers lange wandelpaden. Gelukkig rijden er ook nog een monorail, treintje en een soort busdienst. Het hoogtepunt was voor de panda! Geweldig om deze dieren te zien. Het blijft altijd wel een beetje triest, dieren in gevangenschap. Maar in dit geval wel redelijk goed gehuisvest en als onderdeel van een fokprogramma.

Toen terug naar het hostel, gegeten en even gerust. Vervolgens weer op pad, op zoek naar The Wall. Een plaatselijk beroemde bar/restaurant, trefpunt voor Nederlanders. Er hingen zelfs klompen, alleen maar koffie gedronken. Wat moet je anders als Hollander!

Even verderop midden in de chaos op een tempelcomplex gestuit met op dat moment een boeddistische gebedsdienst. Heel indrkwekkend.

Vervolgens weer verder naar een avondmark, waar regionale culturen hun handgemaakte handelswaar aanbieden. Heel veel variatie en echt gezellig.

Ik (Sacha) heb me voor het eerst van mijn leven laten verleiden een massage te ondergaan, een voetmassage. Ik moet bekennen, het was prettig! En Maud heeft weer haar schouders laten masseren. We zijn weer als herboren.

Nu snel naar bed. Het wordt weer een drukke dag morgen.

Annemarie

Ook zeker even een massage halen in de vrouwen gevangenis van Chiang Mai! Is echt een aanrader