Thailand-on-tour-2010.reismee.nl

Longnecks op flipflops, naar Laos en blij weer "thuis" te zijn

Chiang mai ditjes en datjes:

Inwoneraantal: 204.000

Religie: Boeddhisme

Munteenheid: Thaise Baht

Koers: 1 Euro = +/- 40 Baht

Gisteren een autorit gemaakt van 3.5 uur naar het noordelijkste puntje van Thailand en het grensgebied met Birma , de Gouden Driehoek, ingesloten door Birma en Laos aan de machtige Mekhong rivier. Deze rivier is als één van de belangrijke rivieren in Azie(4909 km ). De rivier stroomt door de landen Thailand, China , Laos, Thailand, Cambodja en Vietnam Je kan er niet 'omheen' Zo hebben wij dit jaar in Vietnam met Luud een 3 daagse tour gedaan door de Mekongdelta in Vietnam.

De berglandschappen en het natuurschoon zijn overweldigend, prachtige fel groene rijstvelden tegeneen achtergrond van mega grote zwarte bergen waar geen eind aan komt. De mooiste rijstvelden die wij tot nu toe hebben gezien.

Hier leven nog verschillende bergvolkeren op traditionele wijze in afgelegen dorpen .Daar hebben wij een bezoek gebracht aan de Longnacks van de Paduang bergstam in Mae Hong Son, even in Laos geweest, Burma 'gezien 'en eitjes gekookt in warmwaterbronnen van 59 graden.

Het is maar goed dat de koning van Chiang mai 100 jaar geleden een snelweg weg heeft laten aanleggen tussen Chiangrai en ChiangmaiHij moest nl. om zijn zoon te bezoeken in Chiang rai een rit afleggen van maar liefst 5 dagen en wel per olifant.

Alleen jammer dat de chauffeurs in dit soort landen zo vreselijk hard rijden over deze wegen, levensgevaarlijk inhalen in bochten en zoals men weet zijn er in de bergen alleen maar bochten zijn en kwam de regen er ook nog eens met bakken naar beneden zetten, pikkiedonker en dan duurt een rit van 3.5 uur erg lang. Misschien zou een rit op een olifant toch ook wel leuk zijn geweest .........

Blij dat wij om 21;30u weer veilig in ons resortje aankwamen, waar het vertouwde geluid ons tegemoet kwam van onze local boy die weer gezellige zwoele muziek aan het pingelen was op zijn gitaar ......

Vandaag met de bus naar Pai tegen de grens van Burma (chillplek voor hippies) de weg naar Pai wordt de weg van 762 bochten' genoemd,zakje meenemen dus en er wil daar nog wel eens de stroom uitvallen dus is er kans dat jullie even niets van ons horen als, het goed is blijven wij daar 1 nacht. http://www.travelmarker.nl/bestemmingen/azie/thailand/bezienswaardigheden/pai.htm

Maud

Foto's later op de dag